Archive

Samen 150 jaar feest

12 nov 2019 Door Rixt Barendsma in

Wie: Sabrina en Guus
Wat: Samen 150 jaar feest
Waar: Hilversum
Pa for a special day: Organisator en gastvrouw

Guus en Sabrina belden me omdat ze met hun vier zoons een mooie mijlpaal zouden halen in 2019. Dit werd dan ook het thema van het evenement; een samen 150 jaar feest.

Wensen

Het doel was om er een mooi zomerfeest ervan te maken. Om het huis van de familie ligt een hele mooie tuin en we besloten om het feest in deze tuin te organiseren. Met vooral veel kleuren en gezelligheid. Omdat Sabrina Italiaanse ‘roots’ heeft, hebben we er ook nog een Italiaans tintje aan gegeven, met lekkere pizza’s, prosecco en natuurlijk Italiaans ijs.

Foodtrucks

Voor dit ‘Samen 150 jaar Feest, wilde de familie het liefste 1 of 2 foodtrucks. Uit eindelijk is dit de Pizza truck geworden die we via Toettoet Food hebben geregeld. Met heerlijk Pizza’s maar ook goede salades en brood met smeersels. Verder was er een Piagio met goede koffie en thee van de Barista Bandits, IJs van ‘Ik smelt voor jou’ en oesters van de ‘Oesterkoning. De overige catering en dranken werd verzorgd door de toppers van Homemade Catering Zij hebben ook een superleuke cocktailbar waar heerlijke cocktails gemaakt werden.

Samen 150 jaar Feest

Samen met de hulp van de lieve Mira Wingelaar (van 2bexlusive) hebben we de hele tuin omgetoverd in een zomers feestterrein, met de meubels van Servé en de tent van Donselaar tenten. De bloemen van Flowermoment maakte het plaatje compleet. Hier en daar nog een lampion op gehangen en de speciaal gemaakte ballonnen van Ismillo neergezet en daarna kon het feest beginnen.
Alles werd weer, net als bij veel van mijn andere events, vast gelegd door EmmilyB Fotografie! De foto’s die je hier ziet zijn dan ook van haar hand.

Wat een mazzel hebben we met het weer gehad. Dat was echt een cadeautje!

Reactie van Guus en Sabrina:

Het was fantastisch. We zijn ongelofelijk blij hoe het gegaan is. Perfect! Alleen maar mooie reacties.

 

Great Gatsby Feest

16 nov 2018 Door Rixt Barendsma in

Wie: Kievietschool
Wat: Great Gatsby Feest
Waar:Kasteel Oud-Wassenaar
Pa for a special day: Medeorganisator en gastvrouw

Great Gatsby Feest

Anneloes benaderde me om samen met het feest commité van de school te helpen met de organisatie van een feest. Ze wilde groots uitpakken om hun 100 jarig bestaan te vieren. Ik had al eerder een Galadiner voor haar georganiseerd en ze wilde me graag wederom inzetten voor de organisatie van het Great Gatsby Feest dat ze aan het organiseren waren.

Organisatie

Het commite was al aan de organisatie begonnen en hadden hulp nodig bij de invulling. Ze wilde graag een gastvrouw inzetten om de avond in goede banen te leiden en om de studenten aan te sturen. Ze wilde zelf als gast op het feest kunnen genieten en daarom wilde ze graag een professional hiervoor inzetten. Het thema van een Great Gastby feest is ontzettend leuk in te vullen en ze hadden zelf al Kasteel Oud-Wassenaar benaderd om het het feest daar te organiseren.

Jaren 20

Het Kasteel straalt al helemaal Jaren 20 uit en heeft daarom niet veel decoratie nodig. We hebben ballonnen van Feestwinkel By Miez neergezet en Flower Moment had voor vaasjes met veren gemaakt voor op de statafels. De kleurstelling was Goud met Zwart. Buiten werden er fakkels aangestoken en de gasten konden over de rode loper naar binnen.
Gedurende de avond konden de gasten ook nog een gokje wagen in het casino aan de roulette en black-jack tafel, verzorgd door de Bar Company

Feest

Het feest was een groot succes mede doordat alle gasten zich hadden helemaal ingeleefd hadden in de Great Gatsby Stijl. Veel veren en Charleston jurken werden gespot. Er was een professionele fotograaf aanwezig om de gasten bij binnenkomst op de foto te zetten.  Na de borrel, die muzikaal opgeluisterd werd door het Ascot Jazz trio, kon de veiling beginnen. De opbrengsten gingen naar een nieuw lokaal voor de school. Na de veiling gingen de voetjes van de vloer in de feestzaal met de DJ van de DJ Company en werd er tot laat feest gevierd.

Het Great Gatsby feest was een groot succes.

Jubileumfeest

30 jul 2018 Door Rixt Barendsma in

Wie: Vanessa en Marc
Wat: Jubileum feest
Waar:  Amsterdam
Pa for a special day: Organisator en gastvrouw

Jubileumfeest

Vanessa en Marc benaderden mij omdat ze graag een jubileumfeest wilden organiseren maar zelf niet de tijd en de creativiteit hadden om er iets moois van te maken. Daarbij wilden ze ook graag hun gasten verrassen met een nieuwtje. Ze zochten daarom naar een leuke creatieve manier om deze verrassing kenbaar te maken.

Wens

Hun wens was een leuk en gezellig feest op een goede locatie in Amsterdam waar zij en hun gasten lekker konden eten en daarna ook een klein feestje konden bouwen. Ze wilden tevens graag dat ik de ruimte zou versieren en decoreren. We hebben in ons eerste gesprek gebrainstormd over hoe ze de verrassing aan hun gasten wilden vertellen.

Amsterdam

Eerst hebben we verschillende locaties in Amsterdam bezocht waar we dit jubileumfeest mogelijk zouden kunnen organiseren. Uiteindelijk was de keuze gevallen op De Weesper! Deze locatie heeft een mooie kelder die exclusief verhuurt kan worden. Verder wilden ze graag een fotograaf die het jubileumfeest zou vastleggen. EmmilyB Photography was weer van de party om mooie plaatjes te schieten.

Feest en verrassing

Voorafgaande aan het jubileumfeest werd er gedineerd met een select gezelschap. Het feest dat daarna volgde was erg gezellig en goed verzorgd. Ik had grote gouden ballonnen van De Ballonnenwinkel neergezet met het cijfer 20, het aantal jaren dat het stel bij elkaar was. Op een goed moment heeft het stel een speech gehouden waar zij de verrassing kenbaar maakten. Ze waren namelijk 7 jaar geleden in het geheim getrouwd en wilden dit nu wereldkundig maken. Via een beamer werden er foto’s getoond van deze mooie gebeurtenis. Ook konden mensen een mooie wens schrijven op hun trouwfoto op canvas.

Reactie van Vanessa en Marc:

Nogmaals ontzettend bedankt voor de hulp bij het organiseren van ons jubileumfeest. We hebben enorm genoten en zijn erg blij met hoe het is verlopen. De foto’s zijn ook erg mooi geworden!

Bedrijfsevenement in Portugal

18 mrt 2018 Door Rixt Barendsma in

Wie: Inchainge B.V.
Wat: Bedrijfsevenement
Waar: Tivoli Hotel Oriente in Lissabon
Pa for a special day: Organisator en gastvrouw

Internationaal bedrijfsevenement

Vivan Smit van Inchainge B.V. benaderde me omdat ze verantwoordelijk was voor het organiseren van een bedrijfsevenement: De wereldwijde finale van het ‘Business Simulation Model’ dat zij hebben ontwikkeld. Elk jaar wordt deze finale in een andere stad gespeeld. Dit jaar wilde ze het heel graag in Lissabon doen. Zij had hulp nodig bij het vinden van de juiste locaties en leveranciers en daarom kwam ze bij mij terecht.

Wens

Voor mij was deze opdracht een grote wens die uitkwam. Ik kon mijn 2 expertises combineren in de organisatie van dit bedrijfsevenement in ‘mijn’ Portugal. We hebben de wensen goed doorgesproken en daarna ben ik aan de slag gegaan. Allereerst  ben ik op zoek gegaan naar een goede locatie in Lissabon om deze finale te organiseren. Het bedrijfsevenement zou 2 dagen gaan duren met op de laatste dag een gezamenlijk diner en een feest met prijsuitreiking.

Lissabon

Het Tivoli Oriente Hotel in Lissabon was de gewenste locatie. Hier verbleven de meeste deelnemers die uit de hele wereld waren over gekomen om de finale te spelen. Het was een spannende wedstrijd waarbij verschillende landen tegen elkaar speelden. Op de eerste avond konden de deelnemers genieten van al het moois dat Lissabon te bieden heeft. Voor een deel van het organisatieteam had ik een tafel gereserveerd bij hét Fado Restaurant van Lissabon: Clube de Fado.

Feest

Op de 2de dag van het bedrijfsevenement ging de wedstrijd verder. Nadat het laatste team klaar was mochten de deelnemers plaatsnemen in een dubbeldekker bus voor een rondje door Lissabon. Met een gids zijn ze langs de mooie plekjes van de stad gereden. Uiteindelijk kwamen zij aan bij Páteo de Alfacinha waar de welkomstborrel was. Daarna werd er een 3 gangen diner geserveerd met aansluitend een mooi feest met DJ en natuurlijk als afsluiting de prijsuitreiking. Het was een bijzonder bedrijfsevenement en daarom niet snel te vergeten.

Reactie van Vivian Smit:

Rixt is een heel prettige, communicatieve persoonlijkheid die perfect aanvoelde wat de bedoeling was van ons event. Het tweedaagse event in Lissabon verliep op rolletjes. Heel fijn om dat vol vertrouwen aan zo iemand als Rixt over te laten!

 

Bedrijfsjubileum feest

20 feb 2018 Door Rixt Barendsma in

Wie: Piramide Bussum
Wat: 25-jarig Bedrijfsjubileum
Waar: Poortdok, Almere
PA for a specialday: Organisatie en gastvrouw

Bedrijfsjubileum

Toen Jamila, de bedrijfsleider van Piramide, me via mijn website benaderde, wist ze eigenlijk wel wat ze wilde. Ze vond het zelf heel leuk om te organiseren maar een feest voor 400 gasten is niet niks en ze was op zoek naar hulp bij de organisatie. De Piramide bestond 25 jaar en de eigenaren wilde dit bedrijfsjubileum groots vieren.

Sfeer

Voor de uitstraling van het bedrijfsjubileum feest moest de sfeer vooral relaxed zijn. Boho-Ibiza werd het thema voor dit spetterende feest, met oosterse invloeden. Jamila was geïnspireerd geraakt door één van mijn blogs op de site:
“Vintage thema’s voor je bruiloft of feest”.
Verder was het belangrijk dat het eten goed zou zijn en vooral moest de muziek steengoed zijn. Er was eigenlijk maar één locatie waar we dit feest wilde organiseren en dat was strandrestaurant Poortdok in Almere. Hier was voldoende ruimte aanwezig en het heeft ook nog eens een prachtig uitzicht. Dit is dan ook de plek geworden voor dit grote feest.

Foodtrucks en muziek

Het bedrijfsjubileum feest vond plaats op 2 september 2017. Danny van Poortdok had gezorgd voor een stretch tent, met een podium en goede apparatuur. De gasten ontvingen muntjes voor de drankjes bij binnekomst. De gasten konden zich binnen vermaken met tafelvoetbal en biljard. Verder hadden we Food Trucks van Toetoet food geregeld, met een verschillend aanbod van heerlijkheden. De gasten konden zich te goed doen aan Hamburgers, saté, super patat, loepmia’s en niet te vergeten verschillende zoetigheden. De muziek kwam van verschillende goede rappers en als uitsmijter de Reggae Band van Mitchell Brunings

Geslaagd

Met hulp van mijn collega Mira van 2bxclusive is dit mooie bedrijfsjubileum feest tot stand gekomen en het was een zeer geslaagde middag en avond met stijlvolle styling en een super relaxte sfeer.

 

Promotiefeest

28 nov 2017 Door Rixt Barendsma in

Wie: Mevrouw B. Katan
Wat: Promotiefeest
Waar: Restaurant “De Hemel” Nijmegen
Pa for a special day: Organisator en gastvrouw

Promotiefeest

Traditioneel gezien wordt een promotiefeest georganiseerd door de “paranimfen” van de promovendus. Tijdens en na de verdediging van het proefschrift staan zij de promovenda bij die het proefschrift  heeft geschreven.
Deze dame wilde het graag uithanden geven wegens haar drukke bestaan en dat van haar Paranimfen. Zo kwam ze bij mij terecht en heb ik samen met Niels en Sanne dit mooie feest mogen organiseren.

Locatie

Mr. Katan had al een aantal promotieceremonies en feesten van mede studenten meegemaakt . Ze wilde het liefst op een locatie haar feest vieren waar anderen dat nog niet gedaan hadden. Ze had zelf al een aantal suggesties voor locaties. Samen met mijn voorstellen ben ik aan de slag gegaan om een mooie locatie te regelen. Ik heb hiervoor ook een bezoek aan Nijmegen gebracht omdat ik zelf nog niet zo bekend was met  Nijmegen.
Uiteindelijk is het Restaurant “De Hemel” geworden. Bij Restaurant de Hemel wordt er vaker een promotiefeest gehouden. Ze zijn  zeer professioneel en flexibel tijdens het organiseren van het feest

Cum Laude

Voor de Promotieceremonie werden de meeste gasten vanuit Amsterdam met een touringcar van Pouw Vervoer naar Nijmegen gebracht. De Promovenda studeerde Cum Laude af en de borrel bij de Universiteit daarna was erg gezellig.
Daarna werden de gasten weer met een bus naar het restaurant gereden. Hier werden ze ontvangen  met een hapje en een drankje mede feestelijk gemaakt door de heerlijke cocktails van Mixperience!

Feest

Na het heerlijke buffet en talloze speeches werd langzaam de muziek harder gezet door de DJ van The DJ-Company. De voetjes gingen daarna van de vloer. Gelukkig stond aan het einde van de avond weer de bus van Pouw Vervoer klaar om de gasten terug naar Amsterdam te brengen. Het was een geslaagd Promotiefeest!

Reactie van de Promovenda:

Het was een prachtig feest, ik heb er ontzettend van genoten en het was heel fijn dat ik me dankzij jou, Sanne en Niels helemaal niet om de organisatie hoefde te bekommeren. In mijn herinnering zal blijven dat het een prachtige dag was en dat ik heel blij was met de organisatie.

Fotograaf: Bart van Dieken

 

 

12,5 jarig huwelijksfeest

15 sep 2017 Door Rixt Barendsma in

Wie: Bart en Radka
Wat: 12,5 jarig huwelijksfeest 
Waar: Prive locatie
PA for a special day: Organisatie en Gastvrouw

12,5 jarig huwelijksfeest

Omdat Bart en Radka hun 12,5 jarig huwelijk niet ongemerkt voorbij wilde laten gaan, besloten ze een feest te geven. Zodoende nodigde ze familie en vrienden uit om dit feest vieren op een mooie buitenlocatie niet ver van hun huis in Poortugaal. Hun PA benaderde me voor het mede-organiseren van dit mooie feest. Vervolgens hebben we samen  we na een goed overleg van de wensen alle leveranciers bijenkaar gezocht en zo de dag georganiseerd. 

Mooi weer

Het was gelukkig een mooie dag (na vele dagen van zomerse regen), maar voor de zekerheid hadden we wel een tent laten neerzetten door Tentenwerk. Het heeft heel even geregend maar de rest van de dag was boven verwachting mooi. De tent  was mooi aangekleed met de bloemen van Flower Moment en wat leuke kleurrijke lampionnen.  De (bijna) 60 aanwezige gasten werden ontvangen met een glaasje champagne en konden genieten van de  heerlijke catering van de toppers van Home Made, Catering op maat. Verder zorgde Barista Bandits voor de super lekkere koffie en thee samen met “zoets zonder suiker” van Sue.

Kinderen

Ook de kinderen werden niet vergeten. De 50 aanwezige kinderen konden genieten van vermaak door de leuke nanny’s van La Nou Nou. De oudere kinderen konden hun hart ophalen bij het “Sumoworstelen” en het springkussen van Gaaf verhuur en in de Schmink tent van Frozen Kids Party. Alles werd op een professionele wijze vastgelegd door Emmily B. Photography. Ook de fotos die je hiernaast ziet zijn van EmmilyB.
Al met al was het een zeer geslaagde dag en kijk ik er met veel plezier op terug.

 

Privé Diner in Wassenaar

26 jun 2016 Door Rixt Barendsma in

Wie: Anneloes
Wat: Privé diner
Waar: Kasteel de Wittenburg
PA for a special day: Organisatie en Gastvrouw

Privé Diner

Voor haar 40ste verjaardag wilde Anneloes een Sjiek privé diner organiseren. Ze had een paar goede ideeën voor de invulling van de avond. Maar door haar drukke baan en gezellige gezin had ze niet de tijd om het zelf  te organiseren. Dus heeft ze PA for a special day gevraagd om dit voor en met haar te doen. Het moest een Glamorous affair worden. PA for a special day had de ” Save the Date” en de uitnodigingen ontworpen met veel goud. Deze kleur werd daardoor ook de “rode” draad van dit privé diner.

Feestelijk

De gasten werden gevraagd om in “Black Tie” te komen. Dit gaf een extra feestelijke sfeer aan dit sjieke privé diner. De keuze voor de locatie werd Kasteel de Wittenburg. Anneloes kende deze locatie goed omdat ze er zelf ook was getrouwd. Bij deze locatie staat servicegerichtheid voorop en het eten is hier subliem! De locatie werd aangekleed met gouden ballonnen van de Ballonnen winkel en op tafel stonden gouden flesjes met bloemen. De gasten werden ontvangen met een overheerlijke cocktail die ook een gouden randje had. De cocktailbar werd verzorgd door Shake-It. Met 10 verschillende cocktails was er genoeg keus voor de gasten.

Muziek

De muzikale omlijsting van de avond werd verzorgd door het Ascot Jazz Trio. Deze band speelt heerlijke achtergrond muziek. Zowel bij de ontvangst als tijdens het diner konden de gasten genieten van de muziek van deze kanjers. 
Het privé diner bestond uit 4 gangen en de koffie en thee werden gebruikt in de serre van het hotel. Het was gelukkig ook droog aan het einde van de avond zodat de fakkels bij de uitgang aankonden.
Bij het verlaten van de locatie kregen de gasten nog een goodie bag mee en werden met de taxi van Taxi Wassenaar weer naar huis gebracht. Het was een zeer geslaagde avond.

 

Sixties feest

17 jun 2016 Door Rixt Barendsma in

Wie: Judith & Cor-Jan
Wat: Sixties feest
Waar: Oldebroek
PA for a special day: Party Planner

Winnaars

Judith en Cor-Jan waren de gelukkige winnaars van de prijs die Greetz had uitgereikt naar aanleiding van hun 10 jarig jubileum. De prijs was een droomfeest ter waarde van €3000,- met een eigen Party Planner. Ik had de eer om dit feestje voor hen te organiseren. Na een uitgebreid gesprek om de wensen te inventariseren en te brainstormen met alle ideeën die er waren, kwamen we op het feestelijke thema: Een Sixties Feest!

Feest

Alles werd uit de kast gehaald om dit sixties feest geweldig te maken. Heel belangrijk was de uitstraling van het feest, daarom had ik voor de aankleding typische jaren 60 items verzameld. Ook het vervoer moest hier natuurlijk op aangepast worden. Dus
het feestende koppel werd met een Roze Limo voorgereden bij hun eigen huis waar alle gasten (allemaal in te gekke sixties outfits) met een glaasje bubbels stonden te wachten. In de tent stond DJ Nick van de DJ Company al lekker te draaien.
Vervolgens na binnenkomst van het feest koppel, is de BBQ aangegaan. Deze was heel goed verzorgd door Verrassend Culinair en bij de hippe cocktail bar van MixExperience konden de gasten overheerlijke cocktails halen.

Late uurtjes

Het werd daarna een heel gezellig feestje wat nog in de late uurtjes is doorgegaan, met natuurlijk een polonaise. Het was echt een feest om dit top sixties feest te mogen organiseren!

 

Housewarming met thema Ibiza

27 jul 2013 Door Rixt Barendsma in

Wie: Yvon & Arjo
Wat: Housewarming met thema Ibiza
Waar: Alphen aan den Rijn
PA for a special day: Party Planner

Ibiza feestje

Het housewarming feestje van Yvon en Arjo werd er 1 om nooit te vergeten. Het thema Gibsy Ibiza pakte goed uit met het uitzonderlijk zachte weer. Er werd door de meeste gasten een leuke invulling gegeven aan het thema, van subtiele zonnebrillen tot hippie outfits. De gasten kregen bij binnenkomst een glaasje Cava of Sangria. De Tapas (verzorgd door Tidbits uit Utrecht) was overvloedig en ontzettend lekker. Het huis werd officieel geopend met een Thais ritueel door Lotusbloemen met een kaarsje te water te laten. Dit gaf een mooi effect al die lichtjes op de Rijn. Als toetje waren er de overheerlijke cakepops van The Cakelounge uit Hilversum.  Een geslaagd housewarming feestje.

Referentie:

Housewarming

Eindelijk na 2 jaar was het huis van Yvon verkocht en konden we nu ècht wat voor ons samen gaan zoeken. De keuze viel op een schattig huisje aan de rijn (dat was altijd de vurige wens van yvon) en toch lekker in het centrum van alphen (dat wilde ík dan weer graag). Net als ons huis wat een perfect compromis was van onze wensen, vonden we het belangrijk dat ons open huis feest (of house warming zoals dat zo netjes heet) òòk tegemoet zou komen aan onze eigen wensen. Ik wilde een uitbundig feest (wat minimaal met een polonaise moest eindigen) en Yvon wilde het feest gebruiken om ook echt met mensen samen te zijn om het intiem te vieren. Uitdaging dus 😉

Partyplanner

Over 1 ding waren we het in ieder geval eens; we gingen er zelf zo min mogelijk aan doen. Geen hoofdbrekens over het hoe, wat, checklijstjes, catering zoeken, drank zoeken, geen gesjouw met glazen en hapjes. Kortom, geen gedoe! Ik had een aantal maanden geleden de facebook pagina geliked van Rixt en volgde zo half haar activiteiten een beetje. Lekker met de beide benen op de grond, frisse benadering van een “party planner” , normale prijzen en…. Iemand waarbij uit alles blijkt dat ze net zoveel plezier beleeft tijdens haar events als haar cliënten.

Dus wij contact gelegd met Rixt en vanaf toen begon het feest al. Letterlijk!

Cake-pops

De kennismaking en intake wat we beiden wilden, het aandragen van ideeen, haar contacten met de leveranciers, de uitnodigingen, het thema, drank, eten, tent, verlichting, alles echt alles werd geregeld en precies op de manier zoals wij dat voor ogen hadden en meer!  Yvon kreeg haar intieme momenten tijdens het feest, een prachtige Thaise handeling om papieren lelies te water te laten op de Rijn (voor elk stel 1 zodat er een prachtige verlichte optocht op de Rijn verscheen). Ook een heerlijke en verrassende catering met een geheel eigen stijl, de fantastische wijn en cava en natuurlijk de onvergetelijke cake pops!

En ik? Ik kreeg uiteindelijk mijn polonaise en uitbundigheid. Het feest had niet perfecter kunnen zijn! Werkelijk van iedereen hebben we achteraf complimenten gekregen.

Wat een heerlijke verademing om dit samen met Rixt gedaan te hebben!
Yvon en Arjo