PA for a special day | 10 tips voor het vinden van de perfecte locatie - PA for a special day
Je eigen persoonlijke assistent voor het organiseren van je feest, borrel, klantendag of ander event. Bekijk de mogelijkheden en neem contact op!
4565
post-template-default,single,single-post,postid-4565,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,

10 tips voor het vinden van de perfecte locatie

10 tips voor het vinden van de perfecte locatie

Posted by Rixt Barendsma in Algemeen, Bruiloft, Ceremoniemeester, Draaiboek, event, Feest, Locatie, Partyplanner, Trouwlocatie 01 aug 2016

Perfecte locatieDe perfecte locatie

Eén van de belangrijkste onderdelen van het organiseren van je bruiloft of feest is het vinden van de voor jouw perfecte locatie. Dit kan bepalend zijn voor de sfeer en uitstraling van je evenement. Hieronder 10 tips:

  1. 1. Budget:

    Voor elke portemonnee is er een geschikte locatie te vinden! Organiseer je alles op 1 locatie kan de prijs gunstiger uitvallen. Let op of er extra zaal huur in rekening gebracht wordt. En vraag ook altijd wat omzetgarantie is. Dit is een bedrag dat de locatie minimaal wil omzetten op een dag. Er zijn locaties die goedkoper zijn op maandag, dinsdag en woensdag en hebben dan speciale aanbiedingen.

  1. 2. Timing:

    Sommige populaire locaties zijn vaak al ruim een jaar voor de datum vastgelegd, wees er dus op tijd bij om jouw perfecte locatie vast te leggen.

  2. 3. Bruiloft:

    Als je niet in het stadhuis wilt trouwen kun je in principe overal je ja-woord geven mits je toestemming hebt van de gemeente. Bij elke gemeente gelden hiervoor weer andere regels, dus check altijd even bij de gemeente waar je wilt trouwen.

  3. 4. Sfeer:

    Bij een Hollandse-Boeren-bruiloft kies je eerder voor een mooi landhuis of boerderij dan dat je in een kasteel beland. Houd je van water, kies je voor een rondvaartboot, wil je een persoonlijk feest of bruiloft, dan is je eigen tuin misschien de perfecte locatie!

  4. 5. Buiten:

    Wil je buiten trouwen of je feest vieren, check dan of er ook voldoende beschutting is in de tuin of op het terras van de locatie. Als het heel warm is wil je niet dat je make-up uitloopt of dat iedereen weg smelt. Overleg ook altijd met de locatie of er een “plan B” is. Als trouwen of je feest niet buiten kan door het slechte weer, is er dan ook een mooie ruimte binnen om de ceremonie te houden.

  5. 6. Ruimte:

    Heel belangrijk en vaak over het hoofd gezien. Een zaal voor 200 mensen is niet gezellig te krijgen als je maar met 100 gasten bent. Andersom is het natuurlijk ook niet fijn om met een groot gezelschap in een te kleine ruimte te zitten.Perfecte locatie

  6. 7. Entertainment:

    Check of er voldoende stroom is voor de apparatuur die een band of DJ meeneemt. Daar waar je het entertainment boekt weet precies wat er nodig is. Vaak zijn de locaties zelf ook goed op de hoogte van wat kan. Check ook of er voldoende ruimte is voor een band. Maar ook check het aantal maximale decibel dat een DJ of band mag maken.

  7. 8. Catering:

    Vraag of je een keer kan voorproeven. Check of je met eigen leveranciers kunt werken. Breng je zelf je champagne of taart mee, check dan of de locatie hiervoor kurk- en/of servies geld in rekening brengt. Dit is omdat de locatie wel de bordjes, bestek of glazen zal aanleveren en ook weer moet schoonmaken.

  8. 9. Bereikbaarheid:

    Is de locatie goed te bereiken met het openbaar vervoer. Is er voldoende parkeergelegenheid. Is de locatie ook goed bereikbaar voor de leveranciers om de spullen af te leveren.

  9. 10. Toegankelijkheid:

    Is de locatie toegankelijk voor gasten die slechter ter been zijn of wellicht in een rolstoel zitten. Als er gasten in een rolstoel aanwezig zijn, is er dan ook een invalidentoilet aanwezig. Zijn er geen kleine trappetjes om de zaal in te komen. Is er een lift aanwezig.

Over het algemeen is er eigenlijk alles mogelijk bij de locaties. Heel belangrijk is dat je je er op je gemak voelt en dat het bij je past. Maak duidelijke afspraken met de locatie en zorg dat je een goede Ceremoniemeester of Event Manager hebt die deze afspraken in de gaten kan houden op de dag zelf.

Veel succes met het vinden van de perfecte locatie. Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het graag.
Lieve groet
blog

 

Post a comment

drie × 4 =